Teamlead Front Office

Ben jij iemand die energie krijgt van het zo goed mogelijk helpen van (potentiële) klanten? Zie jij in een boze klant een uitdaging en krijg je van het behouden van potentiële opzeggers een kick? En vind jij het leuk om jouw uitstekende communicatieve en commerciële vaardigheden over te brengen aan je collega’s? Dan zoeken wij jou!

Over Petplan

Petplan is de grootste huisdierenverzekeraar ter wereld met ruim 1,5 miljoen klanten wereldwijd. In 2006 is Petplan Nederland in samenwerking met de landelijke dierenartsen coöperatie AUV opgericht. Hierdoor is Petplan van huis uit een organisatie waar zowel liefde voor het huisdier als kennis en kunde over medische zorg voor het huisdier centraal staan. We werken vanuit een prachtig in “urban jungle” stijl ingericht kantoor gelegen in Amsterdam Sloterdijk (250m van NS station) met een team van ongeveer 20 collega’s. Tevens houden we kantoor in Wunstorf (Duitsland), een klein dorpje in de buurt van Hannover met ongeveer 10 collega’s.

De functie Teamlead Front Office

In deze nieuwe rol in het customer care team ben jij verantwoordelijk voor het overall verbeteren van het klantcontact. Je bent een commerciële tijger die met flair en enthousiasme het Petplan-merk en product kan uitdragen. Als Teamlead Front Office ben je verantwoordelijk voor al het inkomend en uitgaand klantcontact. Een saaie werkdag zul je niet snel hebben doordat je klanten spreekt via de telefoon, e-mail, chat, website en social media. Je coacht en motiveert je collega’s om het klantcontact elke dag te verbeteren. Je hebt een empathische, klantgerichte maar ook resultaatgerichte aanpak en gebruikt dit om van iedere lead een klant, en van iedere klant een fan te maken. Jouw focus ligt naast het dagelijkse klantcontact ook op klantbehoud en het binnenhalen van nieuwe klanten. Zo lever je een substantiële bijdrage aan onze ambitie om de nummer 1 huisdierenverzekeraar van Nederland te worden, zowel in schaalgrootte als in klanttevredenheid.

Wat je doet:

  • Om je doelen te bereiken stel je een commercieel plan op voor de korte (2018) en middel-lange (3 jaar) termijn gericht op het verbeteren van klantcontact, klantbehoud en upsell.
  • Je voert dit plan zelf en in samenwerking met het customer care team uit.
  • Je motiveert en coacht je collega’s om de prestaties te verbeteren
  • Als teamlead los je eenvoudige en complexe cases op
  • Je maakt van iedere klant een fan.
  • Je draagt in al je uitingen, gedrag en communicatie de Petplan-waarden uit.

Wat wij vragen:

  • HBO+ werk- en denkniveau
  • Minimaal 4 jaar werkervaring in een commerciële klantcontact functie met aantoonbaar succes.
  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • Ervaring in het verzekeringswezen is een pré. Je bent in het bezit van de diploma’s WFT Basis en Schade Particulier of bent bereid deze binnen 1 jaar op onze kosten te behalen.
  • Naast je passie voor sales heb je een passie voor huisdieren en ben je niet allergisch voor honden (want die mogen mee naar kantoor)

Wat je hier voor terug krijgt

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring.
  • Een NS trajectkaart voor woon-werk verkeer
  • Een uitdagende functie met veel eigen verantwoordelijkheid en volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, waaronder het behalen van WFT’s
  • Een centraal gelegen, moderne en dynamische werkomgeving naast Station Amsterdam Sloterdijk
  • 25 vakantiedagen.

Ben jij die commerciële en inspirerende klantcontactspecialist die iedere dag opnieuw streeft naar gedenkwaardig en bijzonder contact met jouw klant? Twijfel dan niet langer en stuur je sollicitatie met motivatie & CV naar: mareliesweep@petplan.nl t.a.v. Marélie Sweep

Reageren kan tot 31 oktober 2018.

Voor vragen over de vacature kan je contact opnemen met Marélie Sweep (Marketing manager Petplan) via 020 – 72 20 233.

Acquisitie op deze vacature wordt niet gewaardeerd.