skip to Main Content

Veelgestelde vragen

1. Petplan verzekeringen

1.1 Hoe is de Petplan huisdierenverzekering opgebouwd?

Bij Petplan kunt u kiezen uit vier pakketten:

  • BASIS Pakket
  • PLUS Pakket
  • TOTAAL Pakket
  • Ongevallen Pakket*

Daarnaast heeft u de vrije keuze om 3 aanvullende verzekeringen af te sluiten:

  • Chemo- en radiotherapie (behandeling kanker)
  • Crematie overleden huisdier (inclusief vervoer)
  • Doorlopende Reisverzekering Werelddekking (tot € 1.000 per jaar)

Let op: de aanvullende verzekeringen kunnen alleen afgesloten worden in combinatie met een van de 3 ziektekostenpakketten (BASIS, PLUS of TOTAAL Pakket).

*Het is niet mogelijk om een aanvullende dekking bij het Ongevallen Pakket.

1.2 Voor welke dieren kunt u de een Petplan huisdierenverzekering afsluiten?

• Voor honden, katten, konijnen en papegaai-achtigen vanaf 8 weken kan een Petplan huisdierenverzekering worden afgesloten.

1.3 Is een identificatiechip noodzakelijk?

Ja, Petplan stelt identificatie en registratie van verzekerde huisdieren verplicht. Petplan accepteert enkel declaraties voorzien van een chipnummer. De kosten voor het plaatsen van de chip worden door Petplan vergoed.

1.4 Wat is een Maand Gratis Verzekering?

Een Maand Gratis Verzekering is een zeer laagdrempelige manier om uw klanten geheel vrijblijvend kennis te laten maken met Petplan. Deze proefmaand loopt automatisch af na 1 maand. Er zitten geen verdere verplichtingen aan vast. U kunt uw klanten een Maand Gratis Verzekering meegeven op basis van de door u afgegeven gezondheidsverklaring.

Lees hier meer over de Maand Gratis Verzekering

1.5 Wat betekent de wachttermijn van 30 dagen?

Voor een huisdierenverzekering die via de website of het formulier in de Petplan brochure wordt aangevraagd, geldt een wachttermijn van 30 dagen. Gedurende de wachttermijn is er geen recht op vergoeding van (onvoorziene) medische kosten ten gevolge van een ziekte, aandoening of ongeval die voor of tijdens de wachttermijn is ontstaan.

  • Ook eventuele vervolgkosten van een ziekte, aandoening of ongeval ontstaan voor of tijdens de wachttermijn komen niet voor vergoeding in aanmerking.
  • In alle pakketten wordt het plaatsen van de chip wel vergoed in de wachttermijn.
  • In het TOTAAL Pakket worden de kosten van preventieve zorg in de wachttermijn wel vergoed. Het gaat dan om de kosten van het plaatsen van de chip, inentingen, worm- en vlooienmiddelen.

2. Petplan services

2.1 Kan er iemand langs komen bij ons op de praktijk?

Ja, dat is mogelijk. Eén van onze buitendienstmedewerkers komt graag bij u langs om al uw (verzekerings)vragen te beantwoorden.

2.2 Kan mijn klant via onze praktijk declareren bij Petplan?

Nee, met ingang van 1 januari 2018 is het niet meer mogelijk voor klanten van Petplan om via hun dierenarts de declaratie in te dienen. Klanten kunnen wel declareren bij Petplan via het (gratis) online declaratieformulier of per post.

2.3 Wat is de Petplan Paravetdag?

Petplan Paravetdag is een leuke en educatieve trainingsdag die in het teken staat van communicatie met de klant. Door een ervaren specialist worden er in een training handvatten gegeven om klantgericht te communiceren en worden de commerciële vaardigheden van de deelnemers getraind. Daarnaast maken de deelnemers kennis met Petplan en de mensen achter de schermen.

Deze dag wordt u gratis aangeboden door Petplan.

2.4 Kan ik checken of mijn klant een (lopende) Petplan verzekering heeft?

Ja, als u wilt checken of uw klant een verzekering heeft bij Petplan kunt u gebruik maken van onze clientenchecker.

Ieder-huisdier-verdient-Petplan